A világ másik felén horgászik két sárbogárdi fiatalember

2022, Március 2 - 08:23

Filmforgatáshoz kérték a segítségüket, de személyes ambíciójuk is közrejátszott abban, hogy Botka Tamás és Örkényi Zoltán a zord februárból a mindig nyárba Thaiföldre utazzon, hogy kifogják életük nagy halát az arapaimát!

A történet még két évvel ezelőtt kezdődött, amikor Tamás testvére István – a filmek producere – közvetlen a pandémia előtt kint forgatott szintén hasonló témában Phang Nga tartományban, amikor is a COVID-19 világjárvány közbeszólt, és meg kellett szakítani a munkájukat. Már akkor elhatározásra került, hogy amint lehetőség lesz rá befejezik a filmsorozatot. Így történt, hogy tíz nappal ezelőtt előkészítve és kiosztva a feladatokat útnak indult a csapat Boda Gábor vezetésével, aki sárosdi származású, Ő a vállalkozás vezetője.

Már az utazás szervezése is kalandosan indult, hiszen az oltásokon kívül szükséges a thaiföldi beutazáshoz egy 72 óránál nem idősebb PCR teszt, amit a leszállás után követ egy repréri PCR teszt, majd miután a taxi elvitt bennünket egy megfelelő zártságú hotelbe, ott kellett kivárnunk a ennek eredményét. Ez estére meg is jött, mindenkinek negatív, elhagyhattuk a karantént, irány a thaiföldi magyar központ. Itt már vártak bennünket, - az utunk során szinte végig kísérőnk Robi, Norbi és Andi.

A következő nap reggelén már a kikötő felé vettük az irányt, béreltünk egy hajót személyzettel, akik megfelelő helyismerettel rendelkeznek a tengeri horgászathoz. Az első nap a célunk megismerkedni a tengerrel, és lehetőség szerint annyi halat fogni, hogy ne maradjunk éhen, mivel nem vittünk magunkkal semmi ételt.

Utunk a Racha szigetektől nyugatra vezetett, ahol jelentős barracuda populáció él. A tengeri horgászat néhány fajtáját gyakoroltuk, ezek a trolis, a jigelés, fenekezés.

Az elsőnél repülő halakat imitálva hívtuk magunkra fel a halak figyelmét, a csalik pedig tintahalak voltak. Jó pár kört tettünk meg a területen, de igazi kapás nem érkezett. Ekkor lehorgonyoztunk a sziget déli partjaitól kb. 300 méterre és kezdetét vette a fenekezős horgászat. A botokra 50g nehezék lett szerelve, a csalikat kagylóra és egyéb tengeri apró halakra cseréltük. Majd vízbe engedtük a horgokat. A nehezék súlyának meghatározása akként történik, hogy milyen mélyre engedjük a csalit, 50m-nél 50g a megfelelő, míg 30 méteres tengerszintnél a 30g-osat használtuk volna.

Oldalszelünk volt, ami nem csak menet közben, hanem lehorgonyzott állapotban is hatalmas kilengéseket eredményezett, nem éppen a horgászathoz optimálisat. Kitartó próbálkozásaink eredményeképpen szépen kezdtek megérkezni a halak is. Elsőként egy dülledtszemű álsügér akadt a horogra, majd barramundik, amit a helyi vizek sügérének is neveznek. Ha nem is rekord méretekkel rendelkező halak kaptak a horogra, de arra mindenképpen tökéletesek voltak, hogy a hajó kapitánya elkészítse belőlük az ebédünket. Nekünk pedig az első napon nem is volt más kívánságunk!

Úton a kikötő felé népes delfincsapat úszott mellénk, amely kárpótolta az elmaradt nagyobb halakat.

Következő napon felderítettük a lehetséges part menti turisták által nem látogatott helyeket. Remek sziklás részt találtunk, ahol a pergetéses módszert tudtuk kipróbálni. Kis csalihalakat sikerült beszerezni a helyi piacon még napfelkelte előtt, majd mire virradt már a parton voltunk, és hogy milyen lett a fogási napló? Az hamarosan mindenki láthatja a készülő négy részes Thaiföldi, Phuketet bemutató filmsorozatunkból, mely az egyik kereskedelmi sportcsatorna műsorán lesz látható.

A sziklás horgászathoz csatlakozott Szána Patrik muaythai harcos, aki jelenleg Phuketen edz és készül a következő versenyére. Ő elkísért bennünket a tavi horgászat helyszínére az Exotic Fishing Thailand tóhoz is. A helyszín azért is érdekes, mert a világ talán egyik leszebb épített horgásztava ez, ahol 50féle ragadozó hal található meg köztük a híres arapaima is.

A tó halgazdag híre nem cáfolt önmagára, már az első órán belül megfogták a fiúk az első halaikat, konkrétan az amazonasi vörösfarkú harcsákat. Ezt követően a déli időszakban az óriási hőségben alább hagyott a halak érdeklődése, ami az a kora délutáni órákra megváltozott. Egymás után három sziámi ponty is horogra akadt! Folyamatos kapások jellemezték a délutánt, majd amikor már teljesen lemondtak a fővad kifogásáról egy hatalmas rántás remegtette meg a negyedik horgászbotot! Zoli volt a soron, hogy megakassza bármi is az, odaugrott, felkapta a botot és majd fél órás minden izmot megdolgozó fárasztás után az ottani guyd-ok segítségével egy speciálisan nagy szákkal kimerítették a nagyon várt halat, az arapaimát.

Nagyon kellet vigyázniuk, mert a hal nem csak erős és veszélyes, hanem ha a vízből kiemeli az ember egy fotó elkészítéséhez akár olyan sérülést is elszenvedhet, amibe elpusztulna. Az mindenképpen elmondható, hogy a halállományra nagyon vigyáz mindenki. A halakat a horog eltávolítása után fertőtlenítik. Kifogáskor azonnal levegőztetik a vizet. Csak akkor engedik el, ha biztosan látszik, hogy egészséges.

Miután a fiúk az első héten annak túl, a horgászat és Phuket felderítése tovább folytatódik.